سایت اویل کامل هن

توضیحات جامع

سایت اویل کامل هن

توضیحات جامع

درمان خانگی سرماخوردگی و تب در بارداری و حاملگی

درمان خانگی سرماخوردگی و تب در بارداری و حاملگی

درمان خانگی سرماخوردگی و تب در بارداری و حاملگی در سایت جسارت

 سرماخوردگی و تب در بارداری ، درمان سرماخوردگی و تب در بارداری ، سرماخوردگی و تب در اوایل بارداری ، سرماخوردگی و تب در دوران بارداری ،سرماخوردگی و تب و لرز در بارداری،درمان تب و لرز سرماخوردگی در بارداری،درمان تب سرماخوردگی در بارداری

سرماخوردگی و تب در بارداری ، درمان سرماخوردگی و تب در بارداری ، سرماخوردگی و تب در اوایل بارداری ، سرماخوردگی و تب در دوران بارداری 

بیماری سرماخوردگی و تب در دوران بارداری

سرماخوردگی یک بیماری عمومی است و خطرناک نیست ولی در دوران بارداری حساسیت کلا بیشتر است و باید توجه داشت در مصرف دارو هم محدودیت داریم. خانم‌ها در دوره‌ی بارداری بیش از هر زمان دیگری نگران مبتلا شدن به سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، چون می‌ترسند سلامت کودک‌شان تحت تأثیر بیماری آنها قرار بگیرد. علاوه‌براین به‌علت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن در دوره‌ی بارداری، احتمال بیمار شدن زنان باردار نسبت به قبل افزایش می‌یابد و این مسئله هم به نگرانی آنها می‌افزاید. اما نیازی به ترسیدن نیست. برای درمان آنفولانزا و سرماخوردگی در دوره‌ی بارداری نیز روش‌ها و داروهای بی‌خطری وجود دارد.باید زنان باردار مراقب باشند تا مبتلا به آنفلونزا و سرماخوردگی نشوند زیرا که پیشگیری بسیار راحت تر از درمان است. در این مطلب از سایت جسارت به درمان خانگی سرماخوردگی و تب در بارداری و حاملگی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علائم سرماخوردگی در بارداری

علائم خفیف و مختصری که خبر از سرماخوردگی یا حساسیت فصلی می‌دهند، سلامتی مادر و جنین را چندان تهدید نمی‌کنند اما وقتی درگیری فرد با ویروس شدت می‌گیرد و علائم عمومی شدیدتری مثل تب، بدن درد، تهوع شدید، درد عضله و … سراغ بیمار می‌رود، حتما باید مراحل درمان به موقع طی شود. سرماخوردگی و آنفلوآنزا دو بیماری کاملا متفاوت هستند و مادر باردار هم با ابتلا به هر کدام، شرایط کاملا متفاوتی را تجربه خواهد کرد. سرماخوردگی برخلاف آنفلوآنزا با واکنش های شدید بدنی همراه نمی شود و در اغلب موارد مشکلی را برای مادر و جنین به همراه نمی آورد.سرما خوردگی، حتی در بدترین شرایط از آنفولانزا خفیف تر است. علائم آن کم کم نمایان می شود و تب در آن اتفاق نمی افتد. گلودردی که در سرماخوردگی اتفاق می افتد بعد از یک یا دو روز ناپدید می شود و آب ریزش بینی و سرفه باقی می ماند.آنفولانزا شدیدتر می باشد و به صورت ناگهانی اتفاق می افتد. علائم آنفولانزا شامل تب شدید (معمولا بین 38 تا 40 درجه فارنهایت)، سردرد، سرد بودن، گلودردی که در روزهای دوم و سوم بدتر می شود، درد عضلات و خستگی و ضعف (ممکن است دو هفته یا بیشتر طول بکشد). شما ممکن است عطسه و سرفه را نیز تجربه کنید.

در هنگام سرماخوردگی در بارداری چه باید کرد ؟

اگرچه بیشتر داروهایی که در طول بارداری برای رها شدن از شر سرماخوردگی مصرف می کنید مجاز هستند، نباید از آب ریزش بینی و سرفه رنج ببرید. راه هایی که بدون مصرف دارو به بهبود شما کمک می کنند:

نقش استراحت : استراحت مدت زمان سرماخوردگی را کاهش نمی دهد اما در طول سرماخوردگی بدن شما نیاز به استراحت دارد.

فعالیت : ورزش هایی که برای دوران بارداری مناسب هستند به شما کمک می کنند حس بهتری داشته باشید.

غذا خوردن را ترک نکنید: ممکن است اشتها نداشته باشید اما خوردن مواد غذایی سالم به درمان شما کمک می کند.

موادغذایی غنی از ویتامین ث مصرف کنید: این مواد به بهبود سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.

میوه های حاوی ویتامین ث مثل مرکبات، توت فرنگی، هندوانه، کیوی، انبه، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، پاپایا، بروکلی، کلم قرمز و اسفناج را مصرف نمایید.

مصرف روی را افزایش دهید: مصرف روی نیز باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف بوقلمون، گوشت گاو، صدف، تخم مرغ، ماست، جوانه گندم و جو برای دریافت روی توصیه می شود.

مصرف نوشیدنی: تب، عطسه و آب ریزش بینی باعث می شود آب بدن شما کاهش یابد. نوشیدنی های گرم مناسب دوران بارداری باعث آرامش می شوند. بنابراین یک فلاسک حاوی سوپ (سوپ مخصوص بارداری) و نوشیدنی گرم در کنار خود قرار دهید و به مقدار کافی مصرف نمایید. مصرف میزان آب مناسب در بارداری و نوشیدنی های سرد نیز در جریان بهبود شما موثر می باشند.

مکمل های موردنیاز را مصرف نمایید: از ویتامین هایی که پیش از زایمان موردنیاز است مصرف نمایید. مانند ویتامین ث، روی. (پیش از مصرف مکمل ها با پزشک خود مشورت کنید)

خواب راحت: هنگامی که به پشت خوابیده اید یا زیر سر خود دو عدد بالشت قرار داده اید راحت تر نفس می کشید. طرز خوابیدن درست در بارداری مهم است. استفاده از نوارهای بینی به تنفس راحت تر کمک می کند.

داروی مناسب برای سرماخوردگی و تب در بارداری

استامینوفن: اگر تب دارید یا سردرد یا بدن درد دارید، می توانید استامینوفن مصرف نمایید.داروهای سرفه: خلط آور مثل (Mucinex) به همراه داروهای سرفه مثل (Robitussin) یا قرص های سرفه در طول بارداری مناسب هستند. اما با پزشک خود درباره مقدار دارو مشورت نمایید.پیش از مصرف هر گونه دارویی با پزشک خود مشورت نمایید و داروهایی که پزشک تجویز کرده است را سر خود کنار نگذارید زیرا برخی داروها در طول بارداری موردنیاز است و ضرری برای جنین ندارد.برخی داروهای سرماخوردگی در طول بارداری مضر می باشند زیرا به جنین آسیب می رسانند. این داروها عبارتند از:برخی داروهای کاهنده درد و تب. آسپرین، ایبوپروفن یا ناپروکسین در مراحل رشد جنین در ماه های اول بارداری اختلال ایجاد می کند و باعث ایجاد مشکل در هنگام زایمان می شود.داروهای ضد گرفتگی بینی. برخی متخصصین مصرف این داروها را بلامانع می بینند مانند Sudafed یا Dayquil اما برخی اجازه مصرف نمی دهند. متخصصین بعد از سه ماهگی اجازه مصرف این داروها را می دهند و مصرف آن ها را نیز محدود می کنند (یک اونس یا دو اونس روزانه به مدت یک یا دو روز).

پیشگیری از سرماخوردگی و تب در بارداری

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول بارداری دچار تغییراتی می‌شود. یکی از آن تغییرات، این است که سیستم ایمنی بدن در این دوره، ضعیف می‌شود. یک سیستم ایمنی ضعیف‌تر باعث می‌شود که بدن مادر، نوزاد متولدنشده را پس نزند. بااین‌حال با ضعیف شدن سیستم ایمنی زنان باردار، آنها نسبت به عفونت‌های ویروسی و باکتریایی آسیب‌پذیرتر می‌شوند.همچنین زنان باردار در مقایسه با زنان غیرباردار هم‌سن‌شان، بیشتر احتمال دارد که به عوارض ناشی از آنفولانزا دچار شوند. این عوارض می‌توانند شامل پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه)، برونشیت یا عفونت‌های سینوسی باشد.دریافت یک واکسن آنفولانزا، خطر ابتلا به عفونت و عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد.با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، دریافت واکسن آنفولانزا می‌تواند تا ۶ ماه پس از تولد به محافظت از زنان باردار و نوزادان آنها کمک کند. بنابراین مهم است که زنان باردار درمورد دریافت واکسن آنفولانزا با پزشک‌شان مشورت کنند.سایر کارهایی که شما می‌توانید برای پیشگیری از سرماخوردگی انجام دهید، عبارت‌اند از:شست‌وشوی مکرر دست‌ها؛داشتن خواب کافی؛داشتن یک رژیم غذایی سالم؛اجتناب از تماس نزدیک با اعضای خانواده یا دوستان بیمار؛ورزش کردن به‌طور منظم؛کاهش استرس.

درمان سرماخوردگی و تب در بارداری

مهم است که شما بدن خود را به خوبی هیدراته نگه دارید تا آبی را که در طول تب از دست داده است، دوباره به دست بیاورد.آب آشامیدنی به شما کمک می کند تا آب بدن خود را حفظ کنید، همچنین بدن شما را از بیرون خنک می کندغذاهایی مانند آبگوشت و سوپ مرغ که آبدار است بخورید.نوشیدنی هایی که حاوی مقادیر بالای ویتامین c است مانند آب پرتقال و لیمو ترش مصرف کنید.

درمان سرماخوردگی و تب در بارداری با شربت پیاز

پیاز ضدعفونی کننده‌ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.۱۰۰ گرم پیاز را خرد کنید و در ۲۰ سی‌سی لیتر آب و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و ۱ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه ۲ تا ۶ قاشق چای‌خوری از این شربت میل کنید.

درمان سرماخوردگی در بارداری

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می‌کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول‌های برونشیت تأثیر می‌گذارد.پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می‌کند.زمانی که سرما می‌خورید ۱۵ تا ۲۰ قطره روغن اکالیپتوس را در ۲۵ میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه‌تان را با آن ماساژ دهید. هر روز ۳ مرتبه این کار را تکرار کنید.

درمان سرماخوردگی و تب در بارداری با بخور

بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار ۵ قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.

سرماخوردگی و تب در بارداری

مطالب مرتبط :

راههای سریع درمان سرماخوردگی در بارداری با گیاهان دارویی

درمان خانگی سرفه شدید بارداری و علت های به وجود آمدن سرفه

موثرترین روش برای درمان خانگی سرفه خشک در بارداری بدون نیاز به دارو

تاثیر و عوارض خوردن و مصرف قرص سرماخوردگی کوریزان

بهترین و قوی ترین قرص تب بر بزرگسالان و کودکان

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه در سایت جسارت

 سرفه کودکان هنگام خواب ، سرفه کودکان موقع خواب ، درمان سرفه کودکان هنگام خواب ، سرفه کودکان در هنگام خواب ،درمان سرفه کودک هنگام خواب،سرفه کودک در هنگام خواب،درمان سرفه کودکان موقع خواب،درمان سرفه خشک کودکان هنگام خواب

سرفه کودکان هنگام خواب ، سرفه کودکان موقع خواب ، درمان سرفه کودکان هنگام خواب ، سرفه کودکان در هنگام خواب

 

سرفه شبانه کودکان

سرفه‌های شبانه کودک نباید یک موضوع عادی و طبیعی تلقی شود. در بیشتر موارد چنین سرفه‌هایی به خاطر موقعیت خواب نامناسب بدتر می‌شود. سرفه‌های شبانه ممکن است نشان دهنده مشکلات متعددی در بدن باشد. زمانی که سرفه برای اولین بار در شب آغاز می‌شود ممکن است به خاطر مخاطی باشد که از رفلاکس ایجاد می‌شود. اگر کودک شما مریض است، سرفه کردن به تنهایی می‌تواند گلو و مسیرهای فوقانی را از مخاط و گرفتگی پاک کند. دلیل دیگری که برای سرفه وجود دارد شرایطی به نام ریفلاکس معده‌ای مروی یا ریفلاکس گاستروازوفاژیال(به معنی آسیب‌های موکوزی و نشانه‌های مزمن در اثر بازگشت غیرعادی محتویات و اسید معده به مری است) باشد. اما مهم ترین چیزی که باید در مورد سرفه مد نظر داشته باشید این است که آیا چنین سرفه ای مرتبط با ریه است یا خیر. اگر سرفه از طرف ریه آغاز می‌شود، نشانه‌هایی همچون مشکل در تنفس مشهود خواهد بود. شکم به طرف درون می‌رود و سپس بیرون می اید.عضلات بین دنده‌ها نیز با هر تنفس منقبض خواهد شد. گلو نیز با هر بار نفس کشیدن به داخل و خارج می‌رود و سوراخ بینی باز و بسته می‌شود. اگر چنین نشانه‌هایی در کودک وجود داشت، سرفه معمولا به خاطر ترشحات پشت بینی است و می‌توان آن را با پاک کردن مسیرهای هوایی فوقانی هدف قرار داد و معالجه نمود.در این مطلب از سایت جسارت به روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

علت سرفه کودکان هنگام خواب

طبق تحقیقات بسیاری از سرفه‌ها در شب بدتر می‌شوند. هنگامی که کودک سرما خورده باشد، خلط و مخاط از بینی و سینوس می‌تواند به حلق کشیده شده و باعث سرفه در هنگام خواب شود. این وضعیت تنها در صورتی باعث مشکل می‌شود که سرفه مانع خوابیدن کودک شود. آسم همچنین می‌تواند سبب سرفه شبانه شود زیرا راه‌های هوایی در طول شب حساس‌تر و تحریک پذیرتر می‌شوند.

جاذبه زمین علت سرفه کودکان هنگام خواب

بزرگ ترین علت تشدید سرفه های شبانگاهی مساله ای بسیار ساده است که در مخیله شما هم نمی گنجد، جاذبه زمین! زمانی که شما دراز می کشید، حملات برگشت اسید معده به مری (ریفلاکس) و سوزش سر دل بیشتر خواهد شد و همانطور که می دانید علت خیلی از سرفه ها، همین ریفلاکس ها هستند.یکی از بهترین راه ها برای کاهش سرفه های ناشی از برگشت اسید معده به مری، بالا بردن سر هنگام خواب است. انتخاب یک بالش مناسب راه حل ساده ای است که در اینجا به کمک شما خواهد آمد.حتی برای مشکل ریفلاکس بالش های مخصوصی وجود دارد که در داروخانه ها و یا مراکز فروش لوازم پزشکی فروخته می شوند .

درمان سرفه کودکان هنگام خواب

اگرچه بیشتر سرفه ها ناشی از سرماخوردگی و آنفلوانزا و با هدف پاکسازی مجاری هوایی هستند، سرفه های خشک که معمولا مزمن هم هستند باعث احساس درد و سوزش در ناحیه گلو و سینه خواهند شد و نیازمند پیگیری های پزشکی بیشتری اند.اگر شما هم درگیر این مشکل هستید بد نیست راه های زیر را برای خلاصی از آن امتحان کنید:- در طی روز و مخصوصا چند ساعت قبل از خواب حتما به مصرف مایعات توجه ویژه داشته باشید. مصرف مایعات مخصوصا نوشیدنی های گرم با نرم کردن خلط گلو، سرفه ها را کاهش خواهند داد.- قبل از خواب از شربت ضد سرفه و یا آبنبات نعنایی که مخصوص سرماخوردگی و گرفتگی های مجاری تنفسی هستند، استفاده کنید.- با مراجعه به داروخانه، از پزشک داروساز در انتخاب یک داروی مناسب راهنمایی بگیرید.- در صورتی که این سرفه ها برای بیش از 7 تا 10 روز ادامه پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که این سرفه ها با علائم تنفسی همراه شود، پزشک بیمار را از جهت ابتلا به سینوزیت بررسی خواهد کرد. در این شرایط آنتی بیوتیک ها به کار خواهند آمد.دقت داشته باشید که بیماری هایی مانند سینوزیت مزمن، برونشیت، ریفلاکس اسید معده به مری، آسم و یا پنومونی از شایع ترین علل سرفه های مکرر در افراد هستند که در بیشتر موارد نیاز جدی برای درمان تحت نظر پزشک وجود خواهد داشت.

درمان سرفه کودکان در هنگام خواب

دمیدن هوای سرد بر روی صورت شما درطول شب تنها سرفه ی شما را بدتر خواهد کرد. پس تخت خود را حرکت دهید و آن را از تهویه هوا یا بخاری دور کنید. اگر شما در طول شب در در اتاق خود از فن استفاده میکنید، آن را به یک نقطه مخالف از تختتان حرکت دهید.

سوپ مرغ برای درمان سرفه کودکان هنگام خواب

هر نوع آش و سوپی می‌تواند برای بهبود حساسیت گلو و رفع سرفه موثر باشد. اما سوپ مرغ به دلیل آن‌که سرشار از پروتئین است می‌تواند به‌عنوان یک معجزه برای درمان سرفه به حساب آید.سوپ مرغ دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست. این سوپ می‌تواند علائم سرماخوردگی را تسکین دهد، تنگی نفس را از بین ببرد و گلودرد را کاهش دهد.

درمان سرفه کودکان هنگام خواب با عسل

بهترین درمان سرفه کودکان استفاده از عسل است. عسل خاصیت ضد میکروبی دارد و می‌تواند برای درمان سرماخوردگی مورد استفاده قرار گیرد. خوردن عسل، موثرترین راه برای درمان سرفه بچه ها است.طعم شیرین عسل نیز به ترشح بزاق دهان کمک می‌کند. بزاق بیشتر باعث کاهش مخاط می‌شود.برای آن‌که طعم و اثر عسل بیشتر شود، یک قاشق سوپ خوری از آن را در آب گرم حل کنید. سپس کمی لیموی تازه یا آب لیمو در آن بریزید و هم بزنید. به کودک اجازه دهید تا این معجون دلپذیر را مزه مزه کند.لازم به گفتن است که از دادن عسل به کودکان زیر یک سال خودداری کنید.

بادام برای درمان سرفه شبانه کودکان

شاید تصور اینکه بادام هم می‌تواند در درمان سرفه مفید باشد کمی دور از ذهن به نظر بیاید. اما این موضوع واقعیت دارد.شما می‌توانید پنج عدد بادام را به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت در آب بخیسانید. سپس با اضافه کردن چند قاشق چای خوری کره، یک خمیر درست کنید. خوردن این خوراک تا دو یا سه بار در روز می‌تواند سرفه بچه ها را به‌طور طبیعی و در مدت زمان کوتاهی برطرف کند.

سرفه کودکان در خواب

یکی از راحت ترین روش ها برای درمان سرفه کودک، استفاده از پیاز است. تنفس بخور پیاز می‌تواند در درمان سرفه کودک بسیار موثر باشد.همچنین می‌توان یک قاشق چای خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری از پیاز رنده شده ترکیب کرد. خوردن دو بار در روز این ترکیب می‌تواند سرفه کودک را تسکین دهد و سوزش گلو را کم کند.با استفاده از چای، تکه‌های پیاز پخته شده و عسل می‌توان یک شربت سرفه درست کرد. این شربت برای درمان سرفه خشک کودکان موثر است.

درمان سرفه کودکان هنگام خواب با بخور

بخور دادن یکی از بهترین روش های ممکن برای نرم کردن گلو و خلاص شدن از شر ترشحات و خلط ها است. اگر بینی تان گرفته و نمی توانید به درستی نفس بکشید، حتما بخور دهید. کافیست چند قطره عصاره روغنی گیاه اوکالیپتوش را داخل آب ریخته و بخور بگیرید. بخور گرفتن باعث نرم شدن مخاط مجاری تنفسی می شود. بخار آب، ذرات عصاره روغنی اوکالیپتوس را به ریه ها رسانده و سرفه هایتان را کمتر می کند.

سرفه کودکان هنگام خواب

مطالب مرتبط :

معرفی چند شربت برای سرفه کودکان و عوارض مصرف آن ها

همه چیز درباره علت و درمان سرفه کودکان زیر یک سال در خواب

طرز تهیه سوپ نودل ساده و خوشمزه + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد طرز تهیه سوپ نودل ساده و خوشمزه + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.نودل یا رشته فرنگی در شکل های متفاوت همچون نودل نواری بلند و نازک، صدفی، لوله ایی، رشته ای و فرم های موجی از خمیر فطیر تهیه می شود. که معمولا این ماده غذایی را به همراه سوپ و یا سس سرو می کنند. از این رو در ادامه این بخش طرز تهیه سوپ نودل را ارائه می دهیم که امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.قبل از ارائه دستور پخت سوپ نودل لازم است این نکته را مطرح نماییم که با با نودل های مختلف از جمله نودل سبزیجات، نودل مرغ، نودل ساده و… می توان غذاهای مختلفی از جمله پیتزا نودل، کوکوی نودل، املت نودل، سالاد نودل و… را تهیه نمود که هر یک طعم و مزه بی نظیری دارند و به راحتی نیز تهیه می شوند.

دستور پخت و مواد لازم برای سوپ نودل

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه سوپ نودل شامل موارد زیر می باشد:

  • نودل پخته شده: سه چهارم پیمانه
  • جوانه لوبیا: نصف پیمانه
  • هویج رنده شده: یک چهارم پیمانه
  • کاهو/: نصف پیمانه
  • فلفل دلمه خرد شده/ یک چهارم پیمانه
  • نمک: به میزان لازم
  • سس سویا: چند قطره
  • روغن: یک و نیم قاشق غذاخوری
  • آب جوش: ۲ لیوان

طرز تهیه سوپ نودل

طرز تهیه سوپ نودل

روغن را درون یک تابه بریزید و بر روی حرارت قرار دهید، پس از گرم شدن آن، هویچ، کاهو، جوانه لوبیا و فلفل دلمه ای(زرد، قرمز، سبز) که از قبل به صورت نگینی خرد کرده اید را درون روغن تابه بریزید و مواد را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با حرارت زیاد تف دهید تا سرخ شود.

سپس نودل از قبل پخته شده را به مواد افزوده و کاملا با هم مخلوط کنید، با حرارت زیاد به مدت ۱ تا ۲ دقیقه آن را تف دهید (طرز تهیه نودل معمولا به این صورت است که نودل را به همراه مقدار کمی نمک و کمی روغن خوراکی درون آب در حال جوش چند دقیقه ای می جوشانند و سپس آن را آب کش می نمایید).

طرز تهیه نودل

مواد لازم برای تهیه سوپ نودل

در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ نودل ۲ لیوان آب جوش را به همراه سس سویا و مقدار کمی نمک به مواد درون تابه اضافه کنید، دوباره مواد را خوب به هم بزنید و با حرارت متوسط چند دقیقه ای زمان بدهید تا سوپ بپزد و به اصطلاح جا بیفتد. البته در طی ایتنزمان چند باری سوپ را به هم بزنید تا ته نگیرد.

در مرحله آخر برای سرو سوپ نودل می توانید از سس فلفل، سس سویا و یا ترشی فلفل استفاده کنید.

دستور پخت سوپ نودل

امیدواریم این سوپ خوشمزه را در منزل تهیه نموده و در کنار اعضا خانواده نوش جان نمایید.

The post طرز تهیه سوپ نودل ساده و خوشمزه appeared first on آرگا.

عرقیات چاق کننده صورت / راههای چاق شدن صورت + رفع چین و چروک + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد عرقیات چاق کننده صورت / راههای چاق شدن صورت + رفع چین و چروک + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

عرقیات چاق کننده صورت :

لاغر شدن صورت از مشکلاتی است که خیلی ها با آن درگیر هستند. در این بخش قصد داریم به نسخه ها و راههایی برای چاق شدن صورت (چاق شدن سریع صورت)، رفع چین و چروک، رفع لکه پوست می پردازیم.

عرقیات چاق کننده صورت / چاق شدن صورت / چاق کردن صورت / چاقی صورت

عرقیات چاق کننده صورت / چاق شدن صورت / چاق کردن صورت / چاقی صورت / ]چاق شدن صورت با عرق رازیانه / چاق شدن صورت با عرق یونجه / چاق شدن صورت با شیر

لاغری سرشتی از جمله مسائلی است که بسیاری افراد بخصوص خانم ها با آن درگیر هستند و به همین دلیل تمایل به چاقی و گرفتن رژیم ‌های چاق کننده و استفاده از گیاهان دارویی دارند.

از بین این افراد مشکل بسیاری از آنها لاغری صورت است که ممکن است به صورت ذاتی بوده باشد و یا به دلیل رژیم های غذایی چراکه بسیاری اشخاص، با کوچک‌ترین تغییر در برنامه و رژیم غذایی‌ شان ابتدا صورتشان لاغر می شود.

از بین تمام راه های چاق کننده صورت بهترین و کم ضررترین راه استفاده از گیاهان دارویی برای چاق کردن صورت و به طور خاص تر استفاده از عرقیات چاق کننده صورت می باشد.

عرقیات و گیاهان دارویی هم عوارض خاص خود را دارند پس بدون مشورت با پزشک برای چاق شدن صورتتان بی رویه از آنها استفاده نکنید.

راه‌های چاق شدن صورت می‌تواند استفاده از عرقیات‌های متفاوتی از جمله عرق یونجه، عرق رازیانه، ماسک‌های طبیعی، میوه‌های طبیعی و … باشد.

در این مقاله از نایریکا ما به سراغ عرقیات چاق کننده صورت می رویم و در عین حال راه حل های دیگری را برای چاق شدن صورت بیان خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

چاق شدن صورت و بزرگ شدن سینه با عرق رازیانه

خواص رازیانه متعدد بوده، و یکی از مهمترین خواص آن رفع چین و چروک و شفاف نمودن پوست است، مثلا برای ورم پلک و چین و چروک پوست مفید بوده و از آن به صورت پماد استفاده می‌شود.

بدین صورت که باید بذر رازیانه را جوشانده و یا پودر کرد و سپس به صورت کرم به پوست مالید.

برای رفع چین و چروک صورت دانه رازیانه را پودر کرده یک قاشق مرباخوری در نصف لیوان آب به مدت یک ساعت در آب جوش گذاشته سپس دم کرده آن را صاف کرده با عسل و یک قاشق غذاخوری ماست شیرین به مدت۲۰ دقیقه مخلوط آن را روی صورت قرار می‌دهند.

چاق شدن صورت با عرق رازیانه / عرقیات چاق کننده صورت / چاق شدن صورت / چاق کردن صورت / چاقی صورت

چاق شدن صورت با عرق رازیانه / عرقیات چاق کننده صورت / چاق شدن صورت / چاق کردن صورت / چاقی صورت / خواص عرق رازیانه

عرقیات چاق کننده صورت و گونه ها

باید توجه داشت استفاده همیشگی از این عرقیات‌ بطور مداوم اصلا توصیه نمی‌شود.

عرق رازیانه و چاقی صورت

از جمله عرقیات چاق کننده صورت عرق رازیانه می باشد.

مصرف عرق رازیانه برای روزی نصف الی یک استکان به شکل مستمر، باعث چاقی صورت می‌شود.

طبیعت عرق رازیانه گرم می‌باشد.

استفاده از این عرق به دلیل داشتن هورمون زنانه زیاد به خانم‌ها توصیه می‌شود.

این عرق تاثیر بسیار زیادی بر شادابی و طراوت پوست دارد و معمولا برای چاق کردن صورت از آن استقاده می‌شود.

البته عرق رازیانه خواص بسیار مفید دیگری برای بانوان به همراه دارد که در ادامه به چند خواص اشاره خواهیم کرد.

دلایل افزایش رفتارهای پرخطر جنسی + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد دلایل افزایش رفتارهای پرخطر جنسی + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.سلامت نیوز:دبیر کمیته اعتیاد انجمن علمی روانپزشکان ایران تاکید کرد که در مورد رفتارهای پرخطر جنسی، اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی ها نباید فقط به جوانان معطوف شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در پنل علمی بررسی جنبه های روانشناختی HIV/AIDS که با حضور سه تن از روانپزشکان، دکتر آذرخش مکری ، دکتر علی فرهودیان و دکتر رضا دانشمند در کنگره بین المللی ایدز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، درباره شیوع رفتارهای پرخطر جنسی از دیدگاه روانشناسی و روانپزشکی، بحث و بررسی شد. بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر رضا دانشمند روانپزشک و دبیر کمیته اعتیاد انجمن علمی روانپزشکان ایران در این پنل با بیان اینکه در مورد رفتارهای پرخطر جنسی، اطلاع رسانی ها و آگاهی بخشی ها عمدتا برای گروه هدف جوانان و نوجوانان (۲۵-۱۸ سال) انجام شده گفت: این در حالیست که سایر گروه های سنی نیز به این آگاهی ها نیاز دارند. وی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد زوج ها مشکلات رابطه جنسی را تجربه کرده اند، رابطه نارکارآمد و اختلالات کارکرد جنسی را یکی از عواملی برشمرد که می تواند به افزایش رفتارهای پرخطر جنسی منجر شود. این روانپزشک در ادامه با اشاره روشهای درمان اختلالات این حوزه ادامه داد: در گذشته برای درمان اختلالات کارکرد جنسی بر عوامل روانشناختی و ارتباطی تاکید می شد و سپس مدل های طبی و دارویی باب شد که کارآیی چندانی نداشت، با این حال امروزه استفاده از مدل درمانی رفتارهای جنسی به حد کفایت خوب در نظر گرفته می شود. وی با اشاره به حجم تبلیغاتی وسیع رسانه ای درخصوص رفتارهای جنسی و عوارض و ناکامی های ناشی از آنها در جوانان و نوجوانان، به تبیین اصول مربوط به مدل درمانی مذکور پرداخت که داشتن توقعات متناسب و واقع بینانه زوجین، دستیابی به آرامش و لذت، توجه به تمایلات زوجین، توجه به هدف اصلی رابطه جنسی در زوجین و … برخی از این اصول بود. دانشمند، اهداف اصلی رابطه جنسی زوجین را که باید همزمان مورد توجه قرار گیرد شامل مواردی چون تولید مثل، کاهش اضطراب، افزایش اعتماد به نفس و … برشمرد و با تاکید بر اهمیت رابطه جنسی در تحکیم خانواده و رضایتمندی زوجین افزود: درصورتی که روابط زناشویی از کیفیت خوبی برخوردار باشد افراد کمتر به رفتارهای پرخطر روی می آورند و این می تواند یک راهکار مناسب در این مقوله باشد. در ادامه دکتر آذرخش مکری، روانپزشک نیز با اشاره به افزایش شیوع بیماری ایدز از طریق رفتارهای پرخطر جنسی، تاکید کرد: با مداخلات صحیح و کاهش این رفتارها و تعدد شرکا می توان مانع گسترش اچ آی وی شد؛ اما این موضوع به مداخلات جدی در ابعاد مختلف نیاز دارد. این روانپزشک، رابطه جنسی را یک مهارت برشمرد که با زندگی واقعی درهم تنیده و مفهومی تکامل یابنده در سراسر زندگی است و تاکید کرد: زوجین باید انتظارات خود در این خصوص را با یکدیگر بیان کنند تا مبادا عدم رضایتمندی و ناکامی باعث انجام رفتارهای پرخطر جنسی شود. وی ضمن تبیین دلایل عدم ثبات روابط جنسی، به عوامل مرتبط با دلزدگی، تنوع طلبی به شیوع این پدیده ها در سطح جهان نیز اشاره کرد و با تاکید بر روشهای مختلف مداخله ای گفت: تقویت و تحکیم بنیان خانواده به راحتی اتفاق نمی افتد و زیرساختهای نسلی و مداخلات بسیاری را می طلبد. همچنین دکتر علی فرهودیان، روانپزشک نیز در این گردهمایی با اشاره به دیدگاه نظریه های تکاملی درباره دلایل افزایش رفتارهای پرخطر جنسی و تعدد شرکای جنسی، به انعطاف پذیری در این حوزه هم پرداخت و گفت که بر اساس این نظریات، تمایلات جنسی افراد مذکر و سلایق آنها نسبت به طرف مقابل به راحتی تغییر نمی کند؛ بنابراین آموزش برای تغییر رفتار و انجام مداخلات در مردان بسیار سخت است؛ درصورتی که در جنس مونث این تغییر به راحتی صورت می گیرد. اگر امروزه فرهنگ رفتارهای جنسی تغییر کرده ناشی از تغییرات ایجادشده در این زمینه در زنان است.

۵۵ مدل شلف دیواری مدرن و خلاقانه که دیوار خانه شما را متحول می کنند + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد ۵۵ مدل شلف دیواری مدرن و خلاقانه که دیوار خانه شما را متحول می کنند + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

با گذشت زمان و ایجاد تغییر و تحول در معماری داخلی ساختمان ها کاربرد طاقچه به عنوان یک عنصر تزیینی کاهش یافته است و امروزه مدل شلف دیواری و باکس جایگزین طاقچه ها شده اند و شما می توانید از این وسایل تزیینی برای قرار دادن دکوری ها و … استفاده نمایید.

شلف و باکس در حقیقت نوعی طبقه بندی دیواری محسوب می شوند که نقش طاقچه را در دکوراسیون داخلی منازل مدرن ایفا می کنند و شما می توانید از این وسایل در قسمت های مختلف منزل تان نظیر اتاق نشیمن و آشپزخانه و اتاق خواب و حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید.

شلف دیواری زیبا و جذاب

مدل شلف دیواری با طراحی زیبا و شیک

شلف و باکس های دیواری امروزه نقش زیادی در دکوراسیون داخلی منزل ایفا می کنند به همین دلیل بهتر است در هنگام انتخاب شلف های دیواری و باکس حساسیت لازم را به خرج دهید. در مطالب قبلی انواع مدل قفسه دیواری و دکوری دیواری را مشاهده کردید در ادامه توجه شما را به ۵۵ مدل شلف دیواری جلب می کنیم که امیدواریم این مدل ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

شلف دیواری مدرن و زیبا

مدل شلف و باکس دیواری برای قسمت های مختلف منزل

از باکس و شلف برای قرار دادن لوازم دکوری و کتاب و دی وی دی و سی دی و … استفاده می شود و علاوه بر این شلف های دیواری فضای کمی از منزل را اشغال می کنند و شما می توانید برای استفاده بهینه از فضای قسمت های مختلف منزل خود از شلف های دیواری استفاده نمایید.
شلف های دیواری به دو دسته متحرک و ثابت تقسیم می شوند که شلف های دیواری ثابت سطحی هستند که در زمان ساخت و ساز با کمک وسایل خاصی ساخته می شوند و در انتها نیز این مدل شلف ها با کمک وسایلی نظیر سنگ و چوب یا گچ پوشش می یابند.
شلف های دیواری متحرک نیز به وسایل دکوراتیو معروف هستند و این مدل شلف ها علاوه بر کاربردی که دارند به زیبایی و جذابیت دیوار نیز کمک می کنند و در ساخت این نوع شلف ها از متریال های مختلف نظیر چوب و ام دی اف و پلی استر و … استفاده می شود.
شلف ها همچنین در انواع رنگ های متنوع موجود هستند و اگر شما تمایل دارید روی دیوار چند شلف متفاوت نصب کنید بهتر است از رنگ های متنوع استفاده کنید که این رنگ ها را می توانید متضاد یا مکمل یکدیگر انتخاب کنید.

مدل شلف دیواری شیک

کافئین فشار خون را افزایش می دهد؟ + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد کافئین فشار خون را افزایش می دهد؟ + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.سلامت نیوز:محققان در مطالعه ای به بررسی تاثیر مصرف کافئین در بالا رفتن فشار خون پرداختند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، کافئین از محرک های طبیعی به حساب می آید که بدن این ماده را بیشتر از طریق مصرف قهوه دریافت می کند. محققان با توجه به اینکه محرک ها می توانند موجب انقباض عروق خونی شوند به بررسی این پرسش پرداختند که آیا کافئین در بالا رفتن فشار خون نقش دارد؟. به گفته محققان ایتالیایی مصرف کافئین موجب بالا رفتن فشار خون می شود اما در افزایش خطر ابتلا به عارضه فشار خون بالا نقشی ندارد چرا که افزایش فشار خون ناشی از مصرف کافئین موقت است و اغلب این افزایش، بدن افرادی را تحت تاثیر قرار می دهد که مرتب کافئین دریافت نمی کند. مدیکال دیلی نوشت: محققان همچنین به افرادی که سابقه ابتلا به بیماری فشار خون بالا دارند توصیه می کنند در مورد مصرف قهوه و میزان آن با پزشک خود مشورت کنند. به گفته محققان افرادی که در رابطه با تاثیر کافئین روی عارضه فشار خون بالا نگران هستند لازم است مصرف آن را به ۲۰۰ میلی گرم در طول روز کاهش دهند.

تاثیر شیر آغوز در پیشگیری از عفونت در نوزادان + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد تاثیر شیر آغوز در پیشگیری از عفونت در نوزادان + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.سلامت نیوز:دبیر اجرایی پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران، از تاثیر شیر آغوز در پیشگیری از عفونت در نوزادان، خبر داد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نسترن خسروی، در پنجمین کنگره سلامت نوزادان، با اشاره به تأثیر شیر آغوز در پیشگیری از عفونت در نوزادان ایران، گفت: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نیز در مقابل عفونت ها مقاوم ترند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ارتباط با عفونت نوزادان اظهار داشت: از آنجایی که سیستم دفاعی نوزادان ضعیف بوده و جنین در محیط داخل رحم با میکروب ها و آنتی ژن ها مواجه نیست زمانی که متولد می شود در معرض عفونت های زیاد قرار می گیرد. وی افزود: یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر نوزادان عفونت نوازدی است و اگر نوزاد نارس بدنیا آید خطر ابتلا به عفونت در آن بیشتر خواهد شد.چرا که آنتی بادی ها جهت مقابله با میکروب ها از هفته ۲۲ از جفت عبور کرده و پس از هفته ۳۰ و ۳۲ بارداری به بیشترین میزان می رسد؛ لذا نوزادی که به موقع به دنیا می آید نسبت به نوزاد نارس در مقابل میکروب ها مقاوم تر است. دبیر اجرایی پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران ادامه داد: رعایت نکات بهداشتی توسط والدین و شست وشوی دست ها هنگام مواجه با نوازد چه در بیمارستان و چه در منزل در پیشگیری از ابتلاء نوزاد به عفونت بسیار موثر است. این فوق تخصص نوزادان خاطرنشان کرد: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می کنند نیز در مقابل عفونت ها مقاوم ترند چرا که شیر مادر حاوی آنتی بادی بوده و اولین شیر مادر یا آغوز پایه بیشترین میزان آنتی بادی است و نوزاد را بسیار زیاد در مقابل عفونت ها محافظت می کند و نوزادانی که مستمر از شیر مادر استفاده می کنند مصونیت بیشتری در مقابله با میکروب ها دارند. پنجمین کنگره سلامت نوزادان ایران همراه با کنگره پرستاری سلامت نوزادان تا سوم آذر ۹۷ با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است.

حکایتی متفاوت از آب لیمو و معده خالی! + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد حکایتی متفاوت از آب لیمو و معده خالی! + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.سلامت نیوز: نوشیدن آب لیمو می تواند به افرادی که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند، کمک کند. فیبر پکتین موجود در لیمو یکی از عوامل کلیدی در این زمینه است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، انسان برای ادامه حیات به آب وابسته است و فواید سلامت نوشیدن این مایع به خوبی شناخته شده اند. اما اگر علاقه ای به نوشیدن آب خالی ندارید می توانید با افزودن مقداری لیمو نه تنها عطر و طعم بهتری به آن ببخشید، بلکه فواید سلامت این نوشیدنی را به هرچه بیشتر افزایش دهید. لیمو سرشار از مواد مغذی است که از آن جمله می توان به ویتامینآهن، کلسیم، ویتامین های B-کمپلکس، پتاسیم، فیبر و منیزیم اشاره کرد. آبلیمو به تنهایی می تواند به مینای دندان ها آسیب وارد کند، از این رو، با رقیق کردن آن در آب می توانید این مشکل را برطرف کنید. نوشیدن آب لیمو هنگام صبح و با معده خالی گزینه ای عالی برای هر فردیست که حفظ سلامت و تقویت خود را مد نظر دارد. در ادامه با برخی از فواید این کار بیشتر آشنا می شویم. کمک به کاهش وزن نوشیدن آب لیمو می تواند به افرادی که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند، کمک کند. فیبر پکتین موجود در لیمو یکی از عوامل کلیدی در این زمینه است. این فیبر با هوس های غذایی مقابله می کند، از این رو، تمایلی به مصرف مواد غذایی چاق کننده نخواهید داشت و از پرخوری نیز پیشگیری می شود. با نوشیدن آب لیمو هنگام صبح می توانید احساس گرسنگی و هوس های غذایی کمتر در طول روز را تجربه کنید. همچنین، نوشیدن آب لیمو می تواند فشار خون بالای شما را کاهش دهد، به مراقبت از کلیه ها کمک کند و تناسب اندام شما را حفظ کند. کمک به کاهش التهاب نوشیدن آب لیمو به طور منظم به کاهش سطوح اسیدها در بدن کمک می کند. التهاب به واسطه سطوح بالای اسید در بدن شکل می گیرد. انباشت اسید اوریک در مفاصل دلیل اصلی التهاب مفاصل محسوب می شود. نوشیدن آب لیمو به پیشگیری از این شرایط کمک کرده و التهاب مفصل کاهش می یابد. کمک به بهبود شرایط پوست اگر در پی گزینه ای برای تقویت و بهبود شرایط پوست خود هستید، نوشیدن آب لیمو هنگام صبح یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید. لیمو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد و ضایعات پوستی مبارزه می کنند و از بروز چین و چروک پیشگیری می کنند. از این رو، آب لیمو می تواند درخشش پوست شما را افزایش داده و به حفظ شادابی و جوانی آن کمک کند. نوشیدن آب لیمو به دفع سموم از بدن کمک می کند که این شرایط نیز به بهبود وضعیت پوست کمک می کند. کمک به پاکسازی بدن بیشتر غذاها و محصولاتی که امروزه مردم استفاده می کنند حاوی سموم مختلف هستند. این سموم باید از بدن دفع شوند تا از بروز مشکلات سلامت پیشگیری شود. آب لیمو به این کار کمک می کند. همچنین، این نوشیدنی به واسطه نابودی رادیکال های آزاد در بدن یک عامل ضد سرطان عالی محسوب می شود. نوشیدن روزانه آب لیمو به تقویت توانایی کبد برای از بین بردن سموم کمک می کند. همچنین، این نوشیدنی می تواند از تشکیل سنگ های کلیه پیشگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در آب لیمو به دفع سموم از بدن کمک می کنند. افزون بر این، آب لیمو عملکرد آنزیمی برای حفظ عملکرد کبد در بهترین حالت خود را تقویت می کند. بهبود گوارش اگر با مشکلات گوارشی مواجه هستید، آب لیمو می تواند گزینه ای عالی برای بهبود این شرایط باشد. این نوشیدنی نه تنها علائم سوء هاضمه، مانند نفخ، یبوست، سوزش سردل و بادگلو را بهبود می بخشد، بلکه به دفع مواد سمی موجود در دستگاه گوارش نیز کمک می کند. تقویت سیستم ایمنی سیستم ایمنی برای محافظت از بدن در برابر بیماری ها به ویتامین C فراوان نیاز دارد. لیمو سرشار از این ویتامین است. زمانی که به میزان کافی ویتامین C مصرف نمی کنید، بدن آسیب پذیری بیشتری در برابر بیماری ها خواهد داشت. مصرف صبحگاهی آب لیمو مواد مغذی لازم برای ارائه عملکرد درست و بهینه را در اختیار سیستم ایمنی بدن شما قرار می دهد. کمک به مبارزه با عفونت های ویروسی آب لیموی گرم به مبارزه با عفونت های ویروسی و گلو درد کمک می کند. این یکی از بهترین نوشیدنی های است که هنگام بیدار شدن از خواب همراه با گلو درد می توانید مصرف کنید. از آنجایی که آب لیمو به تقویت سیسم ایمنی کمک می کند، توانایی شما برای مبارزه با انواع مختلف عفونت های ویروسی افزایش خواهد یافت. آب لیمو گزینه ای خوب برای درمان سرماخوردگی نیز محسوب می شود. کمک به کنترل باکتری های مضر زمانی که باکتری های بیماری زا وارد بدن شما می شوند، می توانند به سرعت تکثیر شده و موجب عفونت ها و بیماری های جدی شوند. آب لیمو می تواند به پیشگری از رشد و تکثیر باکتری های بیماری زا در بدن کمک کند. کمک به ریکاوری ورزشی اگرچه آب لیمو ماهیت اسیدی دارد، اما به بدن در دفع اسید اضافه کمک می کند. این نوشیدنی می تواند مقدار اسید لاکتیک تولید شده در بدن پس از انجام ورزش را کاهش دهد. این شرایط به تسریع ریکاوری و بازگشت عضلات به شرایط عادی کمک می کند. محتوای ویتامین C در این ترکیب نیز به تقویت مفاصل کمک می کند، از این رو، به پیشگیری از آسیب دیدگی کمک می کند.

علائم ناباروری در مردان + جزئیات کامل و عکس

در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم در مورد علائم ناباروری در مردان + جزئیات کامل و عکس صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد و با دادن نظرات ما در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.سلامت نیوز: یکی از موانع اصلی در مسیر زوج ها برای بچه دار شدن، ناباروری در مردان است. اگر فکر می کنید در صورت ناباروری مردان راه حلی وجود ندارد، امروزه درمان هایی برای حل این مشکل ارائه شده است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، در ادامه این مطلب علائم، راه های درمان و تشخیص بروز ناباروری در مردان را شرح می دهیم. ناباروری مردان چیست؟ ناتوانی مرد در باردار کردن یک زن را ناباروری مردان می گویند، در چنین شرایطی با وجود نزدیکی مرتب، حاملگی اتفاق نمی افتد. ناباروری در مردان چگونه رخ می دهد؟ ناباروری در مردان با دلایل زیادی اتفاق می افتد که به برخی از مهم ترین آنها اشاره می کنیم: • تولید کم اسپرم • عملکرد غیر طبیعی اسپرم • عدم وجود اسپرم در منی دلایل ناباروری در مردان عوامل زیادی در شروع ناباروری در مردان تاثیر می گذارند. برخی از این عوامل عبارتند از: آ) دلایل پزشکی ۱- واریکوسل به حالتی که رگ های اطراف بیضه متورم می شود، واریکوسل می گویند. در اثر واریکوسل اسپرم با کیفیت پایین تولید می شود. ۲- التهاب • برخی التهاب ها که روی کیفیت تولید اسپرم موثرند، عبارتند از: التهاب اپیدیدیم (اپیدیدیمیت ) یا التهاب بیضه ( ورم بیضه ) • برخی عفونت های جنسی • بیماری سوزاک • HIV 3- مشکل انزال فروکش انزال زمانی اتفاق می افتد که منی به جای خارج شدن از آلت مرد به درون مثانه برود. برخی از مشکلات سلامتی که باعث این اتفاق می شود عبارتند از: • دیابت • آسیب های ستون فقرات • داروها • جراحی پروستات، مثانه یا مجرای ادرار ۴- تومورها تومورهای خوش خیم یا سرطانی باعث ناباروری در مردان می شوند. در برخی موارد، جراحی و شیمی درمانی از عوامل اثر گذار در بروز این مشکل هستند. ۵- عدم تعادل هورمونی ناهماهنگی در هورمون های هیپوتالاموس، هیپوفیز، تیروئید و غدد آدرنال سبب ناباروری در مردان می شود. ۶- نقص در لوله های کوچک تناسلی لوله های کوچک بسیاری در دستگاه تناسلی مردان وجود دارد که اسپرم را حمل می کنند. انسداد این لوله ها به یکی از دلایل جراحی، آسیب دیدگی، مادرزادی، و یا رشد غیر طبیعی موجب ناباروری در مردان می شود. ۷- نقص کروموزوم برخی دیگر از شرایط ژنتیکی که منجر به ناباروری می شوند عبارتند از: • سندروم کلاین فلتر • فیبروز کیستیک • سندروم کالمن • سندروم کارتاژنر ۸- مشکلات مربوط به رابطه جنسی مشکلات رابطه جنسی که در ناباروری مردان دخیلند، در ادامه می آیند: • اختلال در نعوظ • انزال زودرس • مشکلات آناتومیکال مانند هیپوسپادیاس • مشکلات روانی ۹- جراحی های پیشین برخی جراحی های خاص مانند: • وازکتومی • جراحی برای درمان فتق مغبنی • جراحی های بیضه، اسکروتوم و پروستات • جراحی های شکم برای سرطان بیضه و رکتوم ب) دلایل زیست محیطی قرار گرفتن در معرض گرما، سموم و مواد شیمیایی تولید اسپرم را کم می کند. ۱- محیط دارای مواد شیمیایی ۲- قرار گرفتن در معرض فلزات سرب دار ۳- دوز بالای اشعه ایکس یا تشعشعات ۴-افزایش حرارت، پوشیدن لباس های تنگ و کار طولانی مدت با کامپیوتر و لپ تاپ ث) دلایل مربوط به شیوه زندگی ۱- استرس استرس طولانی مدت باعث بروز عدم تعادل هورمونی و در نتیجه روی تعداد اسپرم ها تاثیر می گذارد. ۲- چاقی مردانی که اضافه وزن دارند، بیشتر در خطر ناباروری هستند. ۳- الکل اگر از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنید، مصرف آن را قطع کنید چون الکل باعث کاهش تولید اسپرم در بدن می شود. همچنین مشکلات کبدی که به دلیل مصرف بیش از حد الکل به وجود می آیند، در ناباروری نیز تاثیرگذارند. ۴- مواد مخدر مواد مخدری مانند کوکائین، ماری جوانا و موادی که باعث تحریک و رشد عضله می شوند نیز تولید طبیعی اسپرم را مختل می کنند. ۵- تنباکو مردانی که مرتب سیگار می کشند بیش از دیگران به ناباروری حساس هستند. علائم ناباروری در مردان برخی نشانه هایی که به شناسایی مشکل ناباروری در مردان کمک می کنند عبارتند از: • مشکل در عملکرد طبیعی جنسی • اجاکولیشن ( حجم کم منی ) • کاهش میل جنسی • اختلال در نعوظ • وجود توده، درد یا ورم در بیضه ها • عفونت های تنفسی برگشت پذیر • مشکلات وابسته به حس بویایی • رشد غیر طبیعی سینه (ژنیکوماستی ) • کاهش موهای بدن یا صورت • ناهنجاری های کروموزومی یا هورمونی • تعداد کم اسپرم ها ( کمتر از ۱۵ میلیون اسپرم در هر میلیمتر از منی و یا تعداد کمتر از ۳۹ میلیون در هر بار انزال ) تشخیص ناباروری در مردان در ادامه برخی از آزمایش ها و اقدامات تشخیص پزشکی را معرفی می کنیم: ۱- تحلیل منی این نوع آزمایش برای تشخیص کیفیت و مقدار اسپرم ضروری است. ۲- تست خون یکی از دلایل اصلی ناباروری عدم تعادل هورمونی است که با تست خون بررسی می شود. ۳- آزمایش تصویر برداری گاهی دلیل ناباروری آناتومیک است، به همین دلیل با آزمایش تصویر برداری چک می کنند که مشکلی وجود نداشته باشد. ۴- آزمایش ادرار پس از انزال این آزمایش وجود اسپرم در نمونه ادرار را بررسی می کند. و تعیین می کند که بعد از انزل منی به مثانه باز می گردد یا خیر (به این عارضه پس زده شدن انزال می گویند). ۵- سونوگرافی اسکروتوم در این آزمایش یک طول موج با فرکانس بالا برای تصویر سازی استفاده می شود. این آزمایش بیماری واریکوسل در بیضه ها را تشخیص می دهد. ۶- سونوگرافی ترانس رکتال در سونوگرافی پروستات ( ترانس رکتال) تصویری از غده پروستات یک مرد و بافت اطراف آن گرفته می شود. پروب سونوگرافی از راه مقعد بیمار، آزمایش ناباروری در مردان را انجام می دهد. ۷- بیوپسی بیضه در این آزمایش متخصص آسیب شناس با استفاده از یک سوزن از بیضه نمونه گیری می کند، تا متوجه شود تولید اسپرم در بدن طبیعی است یا خیر. اگر نتایج طبیعی بود پس علت ناباروری باید مسدود بودن سیستم انتقال اسپرم باشد. ۸- آزمایش ژنتیک تست ژنتیک ناهنجاری های زیر را مشخص می کند: • تکه تکه شدن DNA • نقص کروموزومی • بیماری های ژنتیکی درمان ناباروری در مردان برخی از راه های درمان ناباروری در مردان شامل این موارد می شود: ۱- جراحی اگر ناباروری به علت شرایط واریکوسل یا بسته بودن لوله های خروج اسپرم باشد، پزشک ترجیح می دهد برای درمان دست به جراحی بزند. همچنین وازکتومی های قبلی نیز ممکن است برگردند. در بعضی موارد که هیچ اسپرمی در منی وجود ندارد، اسپرم ها را به صورت مستقیم از بیضه ها یا اپیدیدیم بازیابی می کنند. به چنین روشی بازیابی اسپرم می گویند. ۲- درمان عفونت ها آنتی بیوتیک برای درمان عفونت در سیستم تناسلی تجویز می شود. ۳- درمان مسائل مربوط به رابطه جنسی دارو و گاهی هم جلسات مشاوره برای درمان اختلال در نعوظ و انزال زودرس استفاده می شود. ۴- درمان هورمونی پزشک ممکن است از درمان جایگزینی هورمونی یا داروهای عدم تعادل هورمون استفاده کند. ۵- روش های کمک به باروری در این روش درمان، اسپرم با جراحی از انزال طبیعی خارج می شود، گاهی از اسپرم اهدا کننده نیز استفاده می شود. اسپرم ها به بدن خانم منتقل می شوند. پزشکان گاهی اوقات IVF یا لقاح آزمایشگاهی و تزریق داخل سیتوپلاسمی اسپرم را انجام می دهند.